איך לעמוד בדרישות כיבוי אש במבני ציבור

בדצמבר 2018 דיווח צוות כיבוי והצלה שעסק בכיבוי שריפת פסולת על התנהלות חריגה במפעל בשדרות. כתוצאה מאותו דיווח בוצעה במבנה ביקורת פתע שחשפה ליקויים חמורים ומטרידים שמהווים סכנת חיים של ממש. חלק נכבד ממבנה המפעל הוסב למגורים ללא ההיתר הנחוץ וחלק אחר הוסב לבית תפילה ולקיום אירועים רבי משתתפים. כתוצאה מהגילויים הוצא צו סגירה ופינוי מידי למבנה, כאשר בעלי המפעל קיבלו הארכה ל- 30 יום עבור השלמת סידורי הכבאות.

החשיבות של דרישות כיבוי אש

דרישות כיבוי אש הן חיוניות מאוד ואי הקפדה עליהן יכולה להוביל לסכנת חיים ממשית ולהשלכות קשות. מטרתן של דרישות כיבוי אש היא לשמור על בטיחות, להגן על האנשים ולמנוע אסונות. כל חריגה או אי הקפדה על הדרישות הנ"ל יכולה להוביל לאסון גדול ובמקרה הפחות טוב, להוביל לסגירת המבנה בשל הליקויים. לכן אם ברצונכם להימנע מכל אלו ועוד עליכם לעמוד בדרישות כיבוי אש במבני ציבור.

אישור כיבוי אש – במה הוא כרוך?

אישור כיבוי אש למבנה הוא לא פחות מחיוני. ללא אישור זה לא תוכלו לקבל ולחדש רישיון עסק או היתר בניה. בנוסף כל שינוי אשר מתרחש במבנה דורש אישורים מתאימים, אינכם יכולים לקום ולהחליט שאתם מסבים מפעל למבנה מגורים, או לחלופין לאולם. המטרה באישור כיבוי אש היא להגן על המבנה עצמו כמו גם על המשתמשים בו, לכן אין להקל בו ראש כלל וכלל. כדי להבין לעומק מהן הדרישות ולהיות מעודכנים בכל החידושים והתקנות, יש להזמין יועץ בטיחות אש ולתכנן את אמצעי וסידורי הכבאות הנדרשים.

תכנית בטיחות אש

תכנית בטיחות אש היא תנאי חשוב לקבלת אישור כיבוי אש למבנה והיא כוללת את תכנון פרישת מערכות האש, סידורי בטיחות, גישה לכבאיות, דרכי פינוי ומילוט, רוחב המדרכות, מיקום ברזי הכיבוי ועוד. בתום התכנון, ייפתח לכם תיק ברשות הכבאות וההצלה עם הבקשה שלכם ובו חוות הדעת של יועץ הבטיחות שהגיע אליכם.

בחינת התוכנית, מעקב ובקרה

כדי לוודא שהמבנה אכן עומד בכל הדרישות, תכנית הבטיחות תיבחן עד לרמת הפרט הקטן ביותר על ידי מפקח מורשה למניעת דליקות. בחלק זה למעשה נערכת בדיקה כדי לוודא שבמבנה הותקנו מערכות וציוד כיבוי אש בהתאמה לתכנית. אם ישנם ליקויים התיק יחזור אל יועץ הבטיחות כדי לתקנם ולהגיש בקשה מחודשת. האישור יתקבל לאחר שכל הליקויים יבדקו בשנית ויאושרו על ידי רשות הכבאות.

התחל שיחה
1
צריכים עזרה?
שלום!
איך אוכל לעזור לכם?
Call Now Button