כיצד תדעו שהצבעי שבחרתם מקצועי

צביעת דירה היא אחת הפעולות הנפוצות בשיפוץ קל של מבנה – חיצוני או פנימי. לעתים קרובות עולה השאלה כיצד לבחור צבעי וחשוב מכך – לוודא שהוא עושה את עבודתו נאמנה.

על מנת לענות על השאלה, צריך להבדיל בין צביעת דירה חדשה לבין צביעת דירה קיימת. אם מדובר בצביעת דירה חדשה שזה עתה בניתם או ששיפצתם ואתם נעזרים בשירותיו של קבלן שיפוצים או בשירותי בדק בית, מן הראוי שהעבודה שנעשית על ידי הצבעי תהיה נתונה לפיקוח כמו כל בעלי המקצוע שעובדים בביתכם החדש או המשופץ.

לעומת זאת, אם מדובר בצביעת דירה תקופתית, התשובה עשויה להיות שונה בהתאם לעבודת הצבע שהזמנתם.

צביעת דירה סטנדרטית

כשמדובר בצביעת דירה סטנדרטית – כלומר כזו שמהווה צביעה תקופתית רגילה שמשלבת תיקונים רגילים כגון סגירת סדקים, החלקת קירות, צביעת קירות ותקרה, דלתות ומשקופים, לרוב, אין צורך בשכירת שירותים מקצועיים כדוגמת בדק בית מאחר שהעלויות שכרוכות בכך עשויות להפוך את המהלך ללא משתלם. אין הדבר אומר שלשירותי בדק הבית אין מה להציע בבדיקת עבודות צבע אך יחד עם זאת, בדיקה עצמאית של העקרונות הבאים, יכולה לחסוך לכם סכומי כסף נכבדים – כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לעקוב אחר הנקודות הבאות – החל מבחירת צבעי מקצועי ועד ליישום שיטת הצביעה המומלצת – כזו שתספק תוצאות איכותיות ותחזיק מעמד לאורך שנים.

איך תבחרו צבעי

בחירת צבעי דומה במידה רבה לבחירה של בעלי מקצוע אחרים – אתם צריכים ראשית אדם אמין, מקצועי ושיעמוד ביעדים. יחד עם זאת, בצביעת דירה ישנם כמה כללים שתוכלו לבדוק באופן עצמאי. התייחסות לנקודות הללו תבטיח לכם שעבודת הצבע תיעשה על הצד הטוב ביותר.

חוות דעת והמלצות

הדרך הטובה ביותר להתחיל את חיפושנו אחר בעל המקצוע האולטימטיבי תהיה דרך המלצות של מכרים ובני משפחה. אין כמו ניסיונם של אחרים על מנת לאתר צבעי עם מוניטין איכותי – כזה שעומד בדרישות שהגדרנו. צריך לזכור שבצביעת דירה כמו גם עבודות שיפוצים אחרות, אין תחליף לאדם מקצועי וישר שיהיה קשור לצרכי הלקוח ויהיה מכוון משימה – לספק את התוצר הטוב ביותר במסגרת היעדים שהוגדרו – מה גם שבסופו של דבר, אותו אדם ישהה בביתכם יום אחד עד מספר ימים וכדאי שאם כבר מכניסים אדם לביתכם, לפחות שיהיה נעים הליכות לא פחות מאשר הוא מקצועי.

ניסיון

כשבוחרים צבעי צריך לשאול מה הניסיון שיש לו וחשוב מכך – באיזו רמה עבודות הצבע שהוא מבצע. כדי לענות על השאלה הזאת, מומלץ לצפות בעבודות צבע שבוצעו על ידו. הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת הן צפייה בתיק עבודות המכיל תמונות מקוריות. כמו כן תמיד כדאי לצפות להתרשם באופן פיזי. על מנת לעשות זאת, עליכם לבקש מהצבעי 2-3 המלצות של לקוחות מאזור מגוריכם – כאלה שתוכלו להגיע לביתם על מנת להתרשם מהצביעה, מהתיקונים וכמובן משביעות רצונם של הלקוחות מהעבודה שנעשתה על ידי הצבעי. אתם עשויים למצוא את עצמכם מופתעים כמה אנשים ישמחו לעזור לכם לבצע את הבחירה הנכונה ואם מדובר בצבעי ראוי, הם לעתים יצאו מגדרם על מנת להמחיש זאת לכם.

דגשים בצביעת הדירה

עד כה עסקנו בשאלה מיהו הצבעי שאתם צריכים לבחור. כעת הגיע הזמן לתת מספר דגשים כלליים שיבטיחו שהצבעי אכן מבצע את העבודה באופן המקצועי והראוי.

חומרי הגלם – לאיכות חומרי הגלם שיבחרו על מנת לצבוע את הדירה, יהיה תפקיד חשוב בתוצאה הסופית. בחירה בצבעים וחומרי מילוי והחלקה איכותיים, תהיה התחלה טובה להבטחת איכות העבודה שתתקבל. באופן כללי, מומלץ לצבוע קירות בצבעים אקריליים (צבעים רחיצים שניתן לנקות אותם בעזרת מטלית לחה) ואת התקרות בצבעים נושמים – לדוגמה מבוססי סיד. חדרי אמבטיה יש לצבוע בצבע שמיועד לכך ודלתות ומשקופים בצבעים שמתאימים לחומר ממנו הם עשויים – עץ או מתכת.

מספר שכבות – ככלל, צריך לצבוע את הקירות והתקרות בשתי שכבות צבע לפחות. הדבר יבטיח כיסוי מרבי ותוצאה מושלמת. ישנם צבעים שהיצרנים טוענים ששכבה אחת תספיק אך הדבר תלוי במצב המבנה. אם הקיר רעוע במיוחד או צבוע בצבעים כהים, יתכן שתזדקקו גם במקרה זה לשתי שכבות צבע לפחות.

צביעת תקרה – לעתים, צבעים נוהגים "לשכוח" להכניס את צביעת התקרות להצעת המחיר שנתנה לכם. וודאו שהצעת המחיר כוללת את צביעתה של התקרה.

הכנה וסידור – הכנת הדירה לצביעה – עטיפה ופינוי של הרהיטים כמו גם החזרתה של הדירה למצבה המקורי בסיום הצביעה, יכולות להיות מטלות שגוזלות זמן לא מבוטל. תשאלו את הצבעי האם הוא מסדר את הדירה. לעתים קרובות אתם עשויים לגלות שהצעת המחיר היקרה יותר כוללת דברים נוספים שיקלו עליכם באופן משמעותי.

יישום החומרים על פי הוראות היצרנים – לחשיבות השימוש בחומרי הגלם על פי הוראות היצרנים חשיבות גבוהה. צבעי שמקצר תהליכים, עשוי להביא לתוצאה בעייתית.

איך תוודאו שהצביעה מתבצעת על פי הכללים שהוזכרו?

פשוט מאוד – נסחו חוזה שבו מובאות כל הסוגיות לרבות זמני עבודה ויעד לסיום מוצלח שלה. כמו כן כדאי להסדיר בחוזה את מועדי התשלום – שיהיו על פי קצב ההתקדמות.

הערה: אם מדובר בעבודות צבע מורכבות כגון צביעת מבנה חיצונית או כזו שמלווה בתיקונים נרחבים, כדאי לשקול בחיוב שכירת קבלן מקצועי שיבצע את העבודה מ-א' ועד ת'.

התחל שיחה
1
צריכים עזרה?
שלום!
איך אוכל לעזור לכם?
Call Now Button