מה צריך לדעת לפני שמשפצים דירה?

כוח האדם שמעורב בתהליך השיפוץ משפיע באופן ישיר על היכולת לעמוד במסגרת התקציב ובלוח הזמנים. הבעיה היא שרוב האנשים שמתחילים תהליך שיפוץ לא מביאים בחשבון את חשיבות כוח האדם, מה גם שחלקנו בכלל לא יודעים מה לבדוק. התוצאות בפועל עלולות להיות הרות אסון ולגרור הוצאות מיותרות. מצד שני, החדשות הטובות הן שניתן להיערך בצורה נכונה גם לקראת גיוס כוח אדם לשיפוץ.

כוח האדם העיקרי בשיפוץ כולל את קבלן השיפוצים, בעלי המלאכה ומעצבי הפנים. לעיתים יש גם צורך באדריכל או מהנדס ובמעורבות של עורך דין. בכל מקרה, הנה כמה דברים שצריך לדעת לפני שמזמינים אנשי מקצוע כאלה לשיפוץ דירה:

1. יש הבדל בין שיפוץ למגורים לבין שיפוץ להשקעה

הדבר הראשון שצריך לדעת הוא שקיימים הבדלים משמעותיים בין אנשי המקצוע שנרצה לערב בשיפוץ דירה למגורים או להשקעה. בעוד בדירה למגורים הצרכים של הלקוח הם אלו שעומדים בראש סדר העדיפויות, בשיפוץ דירה להשקעה צריך להביא בחשבון את העלות הכספית הכוללת. הפתרון הוא להגדיר מראש את אופי השיפוץ ולהתייעץ עם הקבלנים המתאימים. את הקבלנים בוחרים על סמך ניסיון קודם, המלצות ורושם ראשוני.

2. קיימים פערי מחירים בין אזורים בארץ

עלויות שיפוץ לדירה במרכז או בשרון גבוהות משמעותית בהשוואה לעלויות שיפוץ של דירה זהה בצפון ובדרום. הסיבה לכך קשורה לפערים בין מחירי הנדל"ן וליחס בין ביקוש והיצע בכל אזור. אם למשל בעלי דירות קטנות מפרסמים מודעות דרושים במרכז לגבי קבלן שיפוצים – רוב הסיכויים שיתקבלו מעט פניות – כי רוב אנשי המקצוע מעורבים בפרויקטים משתלמים יותר מבחינתם, כגון התחדשות עירונית, פינוי בינוי ותמ"א 38. מנגד, בעת חיפוש אחר קבלנים בצפון ובדרום ההיצע של נותני השירותים גדול יותר ולכן גם המחירים נמוכים יחסית.

 3. הידעת? התזמון משפיע על המחיר

רוב הישראלים מעדיפים לשפץ את הדירה בקיץ בגלל החופש מבתי הספר וחלק ממקומות העבודה. כמו כן, בקיץ יש יותר שעות אור, אפשר לנסוע לחו"ל וניתן לבצע עבודות בחוץ כאשר החומרים מתייבשים במהירות. מנגד, שיפוץ בקיץ יקר יותר מאשר שיפוץ בסתיו או בחורף וזהו בהחלט שיקול שצריך לקחת בחשבון.

4. תכנון השיפוץ עוזר בתקשורת מול הקבלן

קבלן השיפוצים הוא כידוע איש המקצוע החשוב ביותר בתהליך. מבחינת בעלי דירות, חשוב לתאם מראש כל דבר קטן ולגבות אותו על גבי חוזה כתוב. תכנון השיפוץ עוזר לתקשר מול הקבלן כי הוא מונע פערי תקשורת, עיכובים והוצאות. יתרה על כך, עבודה מסודרת מול הקבלן תעזור לתכנן את תקציב השיפוץ והיא תאפשר לקבוע סדר עדיפויות לגבי חדרים שונים.

לסיכום, כוח האדם קובע את הצלחת השיפוץ לא פחות מאשר החומרים שבהם משתמשים. מומלץ לבחור היטב את קבלן השיפוצים, להתייחס לסוגיית המחיר ולא לשכוח גם את התזמון ואת התכניות המוקדמות.

התחל שיחה
1
צריכים עזרה?
שלום!
איך אוכל לעזור לכם?
Call Now Button