בית קטן, משפחה גדולה? יש מה לעשות

כמה מרגש השלב בחיים בו המשפחה מתרחבת – זה יכול להיות תינוק או תינוקת חדשים שנולדים ומאירים את המשפחה, או אפילו ילדים שגדלים ומחפשים את הפינה שלהם בבית.  בשלב הזה ההתרגשות מתחלפת בתחושת צפיפות, כשאנחנו מבינים שהדירה שהתאימה עד לא מזמן לזוג או למשפחה קטנה, כבר לא מתאימה למידותינו.אנחנו מחפשים דירה חדשה או רוצים לשפץ, אבל המחשבה על ההוצאה הזו לצד ההוצאה של גידול הילדים מתחילה לחנוק אותנו. אל דאגה, יש מה לעשות. הנה כמה דברים שיעזרו לכם לעשות סדר בבית ויתאימו אותו למשפחה הגדלה. 

1. פריסה מחדש של החדרים

אנחנו רגילים לראות את חדרי הבית כפי שתכננו אותם, אבל לפעמים חשיבה מחוץ לקופסה יכולה להועיל. נסו לראות את החדרים שאתם רגילים, בצורה מעט שונה – למשל פינת אוכל שלא עושים בה שימוש יכולה להפוך בקלות לפינת עבודה או משחקים. חדר שינה מיותר יכול להפוך לחדר ארונות ואחסון, ולפנות המון מקום בבית. אגב, נסו לאתר בבית חלקים ריקים ולא מנוצלים ולהשתמש בהם גם (איזור מתחת למדרגות יכול להפוך לארון קיר למשל). 

2. הרחיבו או פצלו את החדרים

נסו לשנות מבחינה טכנית את גודל החדרים – חדרים קטנים ניתן להרחיב על ידי שבירת קירות (למשל בין מטבח לסלון אולי). מאידך, חדרים גדולים ניתן להקטין על ידי בניית קיר, ובכך לייצר הפרדה. הרעיון הזה יכול לעבוד בחדר הילדים – ילדים רבים בגיל ההתבגרות ישאפו לגור בחדר לבד, ובאין אפשרות כזאת, כדאי לשקול לפצל את החדר בו גרים אחים לשני חדרים קטנים יותר, שיאפשרו להם מרחב פרטי.  

3. הרחבת בנייה

לעיתים לא תהיה ברירה אלא לשקול הרחבת בניה במידת הצורך – זה יכול להיות הרחבה כלפי חוץ, דבר שעלול לגזור שטח מהחצר, או הרחבה כלפי מעלה במידת האפשר. קבלן מומחה ומהנדס יוכלו לייעץ בנושא הזה. תופתעו לגלות, אבל שיחה עם איש מקצוע תוכל לחסוך להם עלויות גבוהות, שכן אותם מומחים יכולים לספק פתרונות יצירתיים שיפתרו לכם את בעיית המיקום, בתקציב הגיוני 

יש לכם שאלות בנושא? השאירו פרטים בטופס ההרשמה ונחזור אליכם עם שיחת ייעוץ ראשונה ללא עלות

התחל שיחה
1
צריכים עזרה?
שלום!
איך אוכל לעזור לכם?
Call Now Button